Sekakuoroliiton Liittokuoro FluoCanto

FluoCanton laulajahaku on auki!

Sekakuoroliiton liittokuoro FluoCanton laulajahaku on auki. FluoCanto ottaa laulajia kaikkiin ääniin. FluoCanton koelaulut ovat 12.1.2024 klo 19.30, paikka: Alppilan kirkko (Kotkankatu 2, Helsinki), ilmoittaudu sähköpostilla Hannalle hanna.remes@evl.fi, 10.1.2024 mennessä. Koelaulajat kutsutaan laulamaan FluoCanton kanssa perjantai-illan harjoituksiin klo 17.30–19.30

Mikä on Liittokuoro FluoCanto?

Sekakuoroliiton Liittokuoro FluoCanton toiminta käynnistyi elokuussa 2019. FluoCanto on valtakunnallinen, periodiluonteisesti toimiva kuoro, joka tarjoaa laulajilleen haasteellisen ja innostavan toimintaympäristön. Se nimensä mukaisesti pyrkii soljuvan virtaavaan laulutapaan. Tällä hetkellä kuorossa laulaa 16 laulajaa Espoosta, Helsingistä, Hämeenlinnasta, Hangosta ja Turusta. Kuoro debytoi Hanna Remeksen viidennessä tohtorikonsertissa syyskuussa 2020. Kuoron kouluttajina toimivat Hanna Remeksen lisäksi myös Sekakuoroliiton musiikkilautakunnan jäsen Teija Tuukkanen.

Koronapandemia-aikana kuoro on toiminut etupäässä etäyhteyksin, mutta myös esiintynyt livenä kaksi kertaa: Hanna Remeksen viimeisessä tohtorikonsertissa syksyllä 2020 Paavalinkirkossa Helsingissä ja sekakuoropäivien konsertissa. Kuoro on julkaissut virtuaalikuoroesityksen keväällä 2021 sekä tehnyt Sulasolin laulujuhlien stemmanauhaäänitykset sekakuorojen laulujuhlalauluista. Laulujuhlilla Jyväskylässä kuoro esiintyi Sekakuoroliiton Viis yli kuus -juhlassa ja Kuorokadun approssa. Toukokuussa 2023 FluoCanto pitikahvimatinean Helsingissä ja on esiintynyt mm. Art Goes Kapakka -tapahtumassa ja Sulasolin Helsingin piirin järjestämässä Kuorokavalkadissa Musiikkitalossa Helsingissä.

Kauden 2023–2024 aikana ohjelmistoon tuodaan uusia teoksia liettualaiselta Vaclovas Augustinasilta, latvialaiselta Ēriks Ešenvaldsilta sekä Jaakko Mäntyjärveltä. Näiden uuden musiikin säveltäjien rinnalle tuodaan vanhaa musiikkia (säveltäjävaihtoehtoina Palestrina, Gesualdo, Monteverdi).

FluoCanton aikataulu vuoden 2024 Eloleiriin:

12.–13.1.2024   Koelaulu ja harjoitusviikonloppu
10.–11.2.2024   Sekakuoropäivät: koulutusrunkokuoro ja esiintyminen konsertissa
8.–9.3.2024     Harjoitusviikonloppu
3.–4.5.2024     Harjoitusviikonloppu
10.–11.8.2024   Eloleiri 2024 aloittaa uuden kauden

Sinusta Liittokuoro FluoCanton laulaja?

Liittokuoro FluoCanto perustettiin kesällä 2019 ja tuolloin koelauluja järjestettiin mm. Tampereen Sävelen yhteydessä. Tulevan vuoden Tampereen Sävelen yhteyteen tulee koelaulu. Seuraa tiedotusta.

Liittokuoro FluoCantoon otetaan jatkuvasti laulajia kaikkiin stemmoihin. Voit sopia koelaulusta kuoronjohtaja Hannan kanssa sähköpostilla hanna.remes(at)evl.fi.