Jäsenkirje 2/2021

Jäsenkirje 2 / 2021
Hyvät sekakuorolaiset!
Vappu on jo ovella ja jo toisen kerran, ainakin niillä alueilla, joissa korona vielä jyllää, vietetään vappua virtuaalisesti ja turvallisesti. Moni vappuperinne siirtyy taas vuodella. Syksyllä toivottavasti saamme ryhtyä suunnittelemaan ja toteuttamaan konsertteja ainakin jossain määrin. Moni juhlavuosikin on jäänyt juhlimatta tai siirtynyt vuodella eteenpäin. Jaksetaan vielä rajoituksia niillä alueilla kuin niitä on.

Aloitamme jäsenkuorojemme esittelyn sosiaalisessa mediassa “Viikon sekakuoro” -nimikkeellä. Kampanjaa varten tarvitsemme apua teiltä kaikilta. Lähetä kuva/kuvia/video kuorosta pienen esittelytekstin kera, jota voimme käyttää Sekakuoroliiton Facebook- ja Instagram -tileillä. Materiaalia esittelyyn voi laittaa tulemaan osoitteeseen sekakuoroliitto@sulasol.fi . Julkaisemme kuoroesittelyt saapumisjärjestyksessä.

Kevät ja alkukesä ovat joulukonserttien suunnitteluaikaa. Sekakuoroliitolla on kaksi mainiota joululaulukokoelmaa, joista saa vuosiksi ohjelmistoa sekä hartaisiin että maallisiin joulukonsertteihin.

Jo on joulu täällä -kokoelmasta löytyy hieno valikoima hartaampaa joulumusiikkia, mm. rakastetut Sibeliuksen joululaulut suomeksi ja ruotsiksi. Kevyttä joulua sekakuoroille puolestaan tuo kuoron käyttöön sekä hauskaa että haikeaa joulumusiikkia kevyempiin joulukonsertteihin. Näitä kahta joululaulukokoelmaa saa nyt edulliseen 25 € kappalehintaan toukokuun 2021 loppuun asti. Tilaukset osoitteeseen sekakuoroliitto@sulasol.fi.

Liiton historian ensimmäiset verkkosekakuoropäivät pidettiin lauantaina 27.3.2021. Lauantain koulutukset ja etäkaronkka sujuivat hienosti. Koulutuksiin osallistui yli 70 laulajaa ja kuoronjohtajaa. Karonkka vietettiin hiukan pienemmällä, mutta todella sitkeällä porukalla. Koulutusmateriaalit annettiin osallistujien käyttöön ja toivottavasti ohjeista on vielä kauan hyötyä kuoroissa ja yhtyeissä. Ja oli ihan pakko vielä laittaa tähänkin mukaan tuo iloinen lauluverkkoa kutova etälaulaja, etälaulusta kun saattaa kuitenkin tulla osa normaaliakin harjoitusta. Etälaulajan toteutti Viivi Lindblom Turusta Sekakuoro Kulkusista.

Liittokokous pidettiin myös etänä ja kokouksessa valittiin liitolle uusi puheenjohtaja. Väistyvälle puheenjohtajalle Sisko Nyrhilälle ojennettiin kokouksen aikana Sulasolin kultainen kunniamerkki kiitoksena sekakuoromusiikin eteen tehdystä työstä. ISO KIITOS Siskolle erinomaisesti tehdystä puheenjohtajan pestistä.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Harri Heino Vaasasta.

Liittohallitukseen valittiin jäsenet ja varajäsenet vanhojen ja uusien sääntöjen mukaan: Marja-Liisa Kananen, Jyväskylä (Asta Tolvanen, Jyväskylä), Nina Valo, Lapua (Pekka Latvanen, Lapua), Esa Wallius, Seinäjoki (Tero Samuli Ripatti, Helsinki), Nina Kotila, Helsinki (Johanna Räty, Helsinki), Sirkka Mahkonen, Pori (Mikko Kuuri-Riutta, Pori), Katariina Kärki-Susi, Turku (Heli Ylikleemola, Naantali), Kristian Heberg, Kempele (Arttu Vilmi, Oulu), Antti Palsola, Oulu (Sanna Jäälinoja, Oulu), Milla Karvonen, Espoo, (Anna Martikainen, Helsinki), jos ja kun PRH hyväksyy liiton säännöt, varajäsenten määrä putoaa kahteen ja uusien sääntöjen mukaan varajäseniksi valittiin Anna Martikainen, Helsinki ja Asta Tolvanen, Jyväskylä.

Liittokokouksessa päätettiin myös tulevasta toiminnasta ja jäsenmaksuista. Jäsenmaksu ei nouse, mikä varmasti on hyvä uutinen koronakurimuksessa kärvisteleville yhdistyksillemme.

Liittohallitus järjestäytyi 8.4.2021 ja liiton 1. varapuheenjohtajiksi valittiin Antti Palsola, Oulusta ja 2. varapuheenjohtajaksi Nina Kotila, Helsingistä.

Liiton musiikkilautakuntaan valittiin Jaakko Mäntyjärvi, Kristian Heberg, Hannu Ikonen, Teija Tuukkanen ja Ilona Korhonen (varajäsen). Musiikkilautakuntaa johtaa taitavin ottein liiton taiteellinen johtaja Hanna Remes.

Liittokuoro FluoCantoon otetaan uusia laulajia koko ajan kaikkiin ääniin. Kuoro pyrkii pitämään 2–4 harjoitusleiriä vuodessa. Jos laulaminen FluoCantossa kiinnostaa ota yhteyttä kuoronjohtaja Hanna Remekseen (hanna.remes@evl.fi) ja sovi koelaulusta, niitä kun voi helposti pitää verkonkin yli.

Ja lopuksi: jäsenrekisterin yhteystietojen tarkistukset. Jäsenkirjeiden lähetyksen yhteydessä pongaa vielä monta viestiä takaisin. Voisitteko ystävällisesti käydä tarkistamassa yhteystietonne vielä kerran FloMembersissä. Tämä kirje lähti tänään FloMembersistä haetuin tiedoin.

Mahtavaa vappua!

Toivottaa