Jäsenkirje 2/2018

Puheenjohtajan terveiset

Soivat sekakuorolaiset!

Toivottavasti suurimmalla osalla teistä joulun odotus on alkanut ’kevyesti’! Sekakuoroliiton julkaisema Kevyttä joulua sekakuoroille joululaulukirja sisältää ohjelmiston, josta voi ammentaa lauluja monien vuosien tarpeeksi.

Joulukonsertit kiireen keskellä ovat parhainta rauhoittumista juhlan odotukseen, tai ovat jo osa juhlaa.

Sekakuoroliiton vuosi on tarjonnut jäsenistölle mahdollisuuden kouluttautua ja viettää yhteistä aikaa kuorolaisten kesken. Muslan ahkeroinnin tuloksena saamme iloita uudesta joululaulukirjasta. Monet jäsenkuoromme ovat viettäneet juhlavuosia upeiden konserttien ja merkkisateiden myötä!

Vuoden 2018 kohtaamisista kiitollisena!

Toivotan jokaiselle sekakuorolaiselle jouluisia tunnelmia ja onnea tulevaan vuoteen!

Sisko Nyrhilä

Sekakuoroliiton puheenjohtaja

Sekakuoropäivät Tallinnassa 2019

Ilmoittautuminen Sekakuoroliiton sekakuoropäiville Tallinnaan ja laivalla pidettävään liittokokoukseen on alkanut. Matka alkaa perjantaina 15.3 kokoontumisella Helsinkiin Katajanokan terminaaliin klo 19-19.30, pidämme Viking XPRS:ssä liittokokouksen, johon osallistuvat liittokokousedustajat ja muut viettävät aikaa haluamallaan tavalla. Tallinnassa harjoittelemme Kari Turusen ja Pärt Uusbergin johdolla kahta teosta, jotka esitämme illalla pidettävässä konsertissa. Osallistuvilla kuoroilla ja lauluryhmillä on myös mahdollisuus esittää omia teoksiaan, kunhan ne täyttävät Sekakuoropäivien teeman: 2000-luvulla sävellettyä pohjoismaista tai balttilaista musiikkia.  Sunnuntain koulutuksissa on tiedossa Voice pilatesta sekä harmonia ja vire -harjoituksia. Näistä koulutuksista voi saada hyviä vinkkejä oman kuoronsa toimintaan.

Helsinkiin saavumme sunnuntaina 17.3 klo 19:00.

Voit ilmoittautua matkalle yksittäisenä osallistujana tai ryhmänä. Ilmoittautuminen tapahtuu kahdessa vaiheessa: nyt käynnissä on yhteyshenkilöilmoittautuminen eli olit tulossa yksin tai ryhmän kanssa, ilmoita itsesi ensin yhteyshenkilönä. Tällä tavoin arvioimme alustavan osallistujamäärän, jotta voimme varata mahdollisia lisäpaikkoja. Yhteyshenkilöilmoittautumisen jälkeen saat uuden ilmoittautumislinkin, jolla yhteyshenkilöltä ja kultakin ryhmän jäseneltä kysytään tarkemmat ilmoittautumistiedot matkustus- ja majoitusvaihtoehtoineen.

Tarkemmat aikataulut ja muut tiedot ovat nähtävissä Sekakuoroliiton Tapahtumia -sivuilta (http://skl.sulasol.fi/tapahtumia/) ja sähköisessä ilmoittautumiskaavakkeessa (https://www.lyyti.fi/reg/Sekakuoropaivat_Tallinnassa_yhteyshlo).

Tervetuloa mukaan!! Tehdään yhdessä hieno Sekakuoropäivätapaaminen.

Sekakuoroliitossa tapahtumassa

Nettisivujen uudistaminen

Sekakuoroliitossa on käynnissä uusien nettisivujen uudistaminen. Tarkoitus on saada käyttöön uudet nettisivut, jotka toimivat paremmin myös mobiililaitteissa. Uusien sivujen käyttöönotto tapahtunee tammi-helmikuun aikana.

Musiikkilautakunnan suunnitelmia

Musiikkilautakunta on alkanut työstää uutta karonkkalaulukirjaa, joka julkaistaan kesään 2019 mennessä.  Kirjaan valitaan karonkkatilaisuuksiin ja muihin vapaamuotoisiin juhliin sopivia lauluja, pois lukien kuitenkin juomalaulut, koska niitä löytyy Ota yks’ -kirjastamme.

Sekakuoroliiton toimiston aukiolopäivä: perjantai

Sekakuoroliiton toimiston aukiolopäivä muuttuu perjantaiksi. Toiminnanjohtaja työskentelee Sekakuoroliitolle vain yhden päivän viikossa, mikä osaltaan on haasteellista liiton toiminnalle, mutta toisaalta taasen auttaa pitämään Sekakuoroliiton jäsenmaksun edullisena. Sekakuoroliitto pyrkii tekemään uusia työjärjestelyjä, että saisimme tehostettua mm. tiedotusta. Onneksi Sekakuoroliiton jäsenistössä on mukana talkootoimintaa, mikä auttaa asioiden sujumista.